roosinzambia.reismee.nl

Aankomst en eerste dag in Livingstone

Hoi hoi Allemaal!

Ik ben gisteren veilig aangekomen in Zambia Nadat ik heb uitgepaktben ik meteen met twee andere vrijwilligers genaamd Dione (een Nederlands meisje) en Dayana (een Zwitsers meisje) naar de prachtige Victoria Falls geweest (zoals je kunt zien op de foto’s) Een groot deel van de Falls staat al heel lang droog omdat er door de klimaatverandering zelfs in de regenseizoenen bijna geen regen valt. Maar nog steeds waren ze erg indrukwekkend. Ook heb ik naar de grens van Zimbabwe kunnen zwaaien en zijn we even langs de supermarkt geweest. Daarna hebben we thuis in the Guesthouse gegeten en heb ik alle andere vrijwilligers ontmoet. Na het eten zijn we met de hele groep naar een terras geweest in de stad en hebben we ‘Flying Fishes’ gedronken, Zambiaanse biertjes. Daarna zijn we naar bed gegaan en heb ik geslapen als een roosje.

Ik deel mijn kamer met 2 andere meiden, Grace komt uit Amerika en Severina komt uit Slovenië. Ik heb ze al zoute drop laten proeven en ze vonden het super goor en ze konden niet geloven dat wij dat voor ons plezier zouden eten. De rest van de vrijwilligers zijn allemaal heel aardig en al echt een hechte groep. Er is een ander Nederlands meisje (Dione) en ook nog een Belgisch meisje (Abel), dus ik heb toch nog wat mensen die dezelfde taal spreken

Morgen is mijn eerste dag werken op school Dione geeft daar ook les, dus ik ga morgen met haar mee om voor de eerste keer te kijken.
Het is ongelofelijk warm hier, ongeveer 35 graden. Gelukkig hebben we veel schoon drinkwater dus ik drink ongeveer 3/4 liter per dag.

Ook willen veel mensen hier met me op de foto omdat ik ‘Mzungu’ ben (wit persoon), dus ik voel me een soort superster.

Tot zover mijn eerste ervaringen in Livingstone. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes & veel liefs uit Zambia,

Roos

Reacties

Reacties

Tina

Hallo Roos,
Mooi dat je avontuur begonnen is en dat je direct al leuke mensen hebt leren kennen. Prachtige foto’s van de watervallen! Heel veel succes en we zijn benieuwd naar de rest van je avonturen! ?? Tina en Martin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active