roosinzambia.reismee.nl

Eerste week op Mart Alpha

Hoi hoii,

Mijn eerste week in Zambia zit erop en wat heb ik al veel moois meegemaakt! Ik heb deze week ook voor het eerst lesgegeven op Mart Alpha Pre & Primary School in Livingstone. Ik geef nu les aan grade one, en het was de bedoeling dat ik, nadat Dayana wegging (die nu Kindergarten lesgeeft), haar klasje over zou nemen en dus maar één week les zou geven aan grade one. Maar nu ik een week lang bij grade one heb gezeten wil ik helemaal niet naar Kindergarten! Ik ken nu alle kindjes van naam en ik vind het zo leuk om ze les te geven. Ze zijn heel lief en elke dag zeggen ze tegen me ‘Teacher Rose, you look nice’. Ze delen hun eten met mij in de pauze of geven me een snoepje. Ze luisteren goed naar me en willen allemaal met me knuffelen als ik binnenkom :) Op de foto reeks kun je foto’s bekijken van mij en de kindjes!

Ook zijn we deze vrijdag met de groep naar ‘Bovu Island’ geweest. Dit is een uur rijden vanaf ons guesthouse en daarna moet je met de kano over naar het eiland. Hier hebben we gezellig met z’n allen Zambiaanse biertjes gedronken, nijlpaarden gekeken (ze stonden aan de overkant bij de grens van Zimbabwe te badderen) en uiteindelijk hebben we in de Cabins op het eiland geslapen. Dit zijn een soort houten hutjes. ‘S ochtends heb ik in de buiten douche gedoucht die echt fantastisch was! Op de heen en terugreis naar Bovu rij je echt door de rimboe en kom je langs allemaal lokale dorpjes met zelfgemaakte huisjes van mensen die echt heel weinig hebben, want wel een goede,maar trieste reality check was en heel bijzonder was om te zien.

Kortom: Ik heb het naar mijn zin gehad! Ik hou jullie op de hoogte van de komende dagen.

Heel veel liefs,

Roos <3

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active